You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
הפועל מרום הגליל מסיימת עונה מורכבת בשמחה גדולה
אלופים שכמוהם. שחקני קבוצת ילדים א' יחד עם ראש המועצה ויו"ר ההתאחדות וצוות מאמני המועדון (צילום מטעם הפועל מרום הגליל)

הפועל מרום הגליל מסיימת עונה מורכבת בשמחה גדולה

למרות השפעות משמעותיות וקשות של המלחמה בצפון, מחלקת הנוער של הפועל מרום הגליל עשתה עונה מוצלחת. יו"ר ההתאחדות הגיע לכבד במסיבת הסיום

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

השלכות מלחמת חרבות ברזל על מועודני הפריפריה הפועלים בקרבת הגבולות הן משמעותיות מאוד, כאלה שללא ספק פגעו בהתנהלות התקינה של המחלקות. על מחלקת הנוער של הפועל מרום הגליל, שמייצגת מועצה אזורית המאגדת יישובים סמוכי גדר ויישובים שבטווח של פחות מ-10 ק"מ מקו הגבול - שאינם פונו ע"י המדינה ובהם לא מעט עסקים ואנשים שפרנסתם נפגעה.

בשלוש השנים שעד לפרוץ המלחמה מחלקת הנוער הפועל מרום הגליל בראשותו של המנהל המקצועי, משה שלי, קיימה את אימוניה במגרש החדיש בריחאניה, שבגלל מחלוקת מול משטרת ישראל לא אושר לקיום משחקים - דבר שאילץ אותו לארח את משחקיה במגרשים הסינטטיים בקרית שמונה ובצפת. עד לעונה קבוצות המועדון התאמנו 3 פעמים בשבוע, אך בעקבות מצב המלחמה והחזרה המאוחרת למתכונת אימונים, עברו 3 קבוצות המחלקה להתאמן במגרש בצפת, במתכונת של אימון אחד לשבוע ובנוסף משחק. בכל הקבוצות משחקים שחקנים, שפונו עם משפחותיהם לטבריה. מועצה אזורית מרום הגליל נרתמה לעניין ודאגה להסעות לאימונים וחזרה למלונות לשחקנים אלה. הקבוצות התייצבו בסגלים עמוקים למשחקים ונסעו למשחקי החוץ וחזרו מהם יחדיו. מאמן קבוצת נערים ב', אליאב מלכה, תושב קרית שמונה, הגיע לאורך העונה לאימונים ישירות מהמלון בו הוא שוהה עם משפחתו בת"א.

נערים ב' - הפועל מרום הגליל לא מאבדת את הצפון
היו חזק במאבק האליפות. קבוצת נערים ב' והמאמן, אליאב מלכה (צילום מטעם הקבוצה)


למרות הקשיים הרבים, 3 קבוצות מחלקת הנוער של הפועל מרום הגליל, כולן קבוצות "צו פיוס" המשלבות בגאון ילדים מרקע דתי ורקע חילוני וכן מהעדה הצ'רקסית, עשו חיל בליגות בהן שיחקו: קבוצת ילדים א' בהדרכתו של מתן שלי סיימה את העונה עם המאזן הטוב ביותר במחוז צפון וזכתה לכתבת פרגון בפינת "קטנים-גדולים", קבוצת ילדים ב' בהדרכתו של יואב קדוש - שוטר במשטרת ישראל, שבתקופה זו עובד מסביב לשעון במשימות ביטחוניות, עשתה עונה מוצלחת בליגת צפון 1, קבוצת נערים ב' סיימה את העונה במקום השלישי, כשחשוב לציין: במהלך העונה נפרדה הקבוצה משחקן ההתקפה הבולט שלה לאורך השנים, שוהם אזרואל, שהספיק לכבוש בשורותיה 13 שערים בשמונה משחקים, בטרם עבר לעירוני קרית שמונה מליגת העל. אין ספק שמגיע פרגון גדול לצוות המאמנים ולמנהל המקצועי, משה שלי.

ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏‏8‏ אנשים‏, ‏אנשים משחקים כדורגל‏‏ ו‏אנשים משחקים פוטבול‏‏
עונת בכורה מוצלחת. קבוצת ילדים ב' והמאמן יואב קדוש (צילום מטעם הקבוצה)

ביום שלישי האחרון קיימה מחלקת הנוער של הפועל מרום הגליל מסיבת סיום בעיר צפת. כיבדו בנוכחותם ראש המועצה האזורית מרום הגליל - עמית סופר, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, משה (שינו) זוארץ - שבהמשך התייצב במגרש הסינטטי בצפת, שם נערך יום התרשמות של שחקנים למחלקות הנוער של עירוני קרית שמונה והפועל עירוני צפת. במהלך הטקס הוענקו גביעים לילדי הקבוצות, צלחות אליפות לקבוצת ילדים א' ותשורות לאנשי מחלקת הספורט של צפת: ויקי אוואקי - מנהל המחלקה ורן זיגדון - מנהל מגרשי הכדורגל בעיר.

גיא ארביב, מנהל המחלקה ומנהל מחלקת הספורט במועצה האזורית מרום הגליל, סיכם את העונה הזו: "עונה עם הרבה קשיים ומצב ביטחוני מאיים וקשה. עשינו כל שיכולנו כדי לשמור על הגחלת של קבוצות המועדון שלנו. כל הכבוד למנהל המקצועי, משה שלי, לצוות המאמנים המדהימים שלנו, שהיו שם כל הזמן למען הילדים. אני מודה לראש המועצה, עמית סופר, שנרתם לעזרת המועדון ומודה לאנשים היקרים בצפת, שגילו שכנות טובה והיו לעזרתנו בשעות קשות. תודה גדולה להורים ולשחקנים המדהימים שלנו. הוכחנו שהרוח שלנו חזקה מהכל, הצלחנו להתגבר על מיעוט אימונים ועל הרבה קשיים שפוקדים את כולנו ולעשות עונה מוצלחת. כולנו מקווים לחזרת החטופים והחיילים בשלום לבתיהם ולחזרה למציאות טובה ובטוחה הרבה יותר".

גיא ארביב מצא לנכון להודות גם ליו"ר ההתאחדות על הגעתו למסיבת הסיום: "שינו הוא איש יקר, שכבר בשנה שעברה כשפנינו אליו עם מחלוקת במשחק ילדים נכנס לעובי הקורה ועזר להביא לפתרון הבעיה. כבר לפני חודש ימים הזמנו אותו למסיבת הסיום. למרות המצב הביטחוני והמרחק ממרכז הארץ, שינו עשה את המאמץ הגדול והגיע לכבד אותנו ולתמוך בנו בתקופה כל כך מאתגרת. מודים לשינו היקר ומקווים לארח אותו שוב בתקופה רגועה ונעימה יותר".